تیتر اخبار روزانه

تیتر اخبار روزانه از خبرگزاریها

تیتر اخبار روزانه

تیتر اخبار روزانه از خبرگزاریها

  • ۰
  • ۰

Mobile first indexing چیست

اگر شما هم وب سایت خود را در وبمستر تولز گوگل ثبت کرده باشید احتمالا طی چند روز گذشته با ایمیلی از جانب گوگل تحت این عنوان که Mobile first indexing برای وب سایت شما فعال شد دریافت کرده اید و این سوال در ذهن شما نقش بسته است که Mobile first indexing چیست و نقش آن در سئو سایت شما چگونه است. آیا Mobile first indexing موجب افت و یا بهبود سایت شما خواهد شد و یا خیر. در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

نقش Mobile first indexing در سئو سایت

بدون شک پیشرفت های تلفن همراه در دهه اخیر بر هیچ کس پوشیده نیست. این پیشرفت در تکنولوژی تلفن همراه که به استفاده بیشتر از این گوشی ها در میان عامه مردم منجر گردید، باعث شده تا به امروز عمده استفاده از مخاطبان اینترنت و مخصوصا موتور جستجوی گوگل، به سمت تلفن همراه برود. این برتری که به نقل از گوگل حدود 55 درصد نسبت به 45 درصد است، گوگل را بر آن داشته تا تغییراتی در رفتار موتور جستجوی خود بدهد تا بتواند کاربران موبایل را راضی نگه دارد. از این رو الگوریتم جدیدی بکار گرفته است تا وب سایتهایی که نسخه موبایلی مناسبی دارند در صدر نتایج قرار بگیرند.

با توجه به توضیحات فوق اگر شما مالک یک وب سایت هستید و از افت جایگاه خود با الگوریتم Mobile first indexing واهمه دارید، بهتر است هرچه سریعتر، نسخه موبایل سایت خود را بررسی نمایید و نقص های احتمالی را برطرف نمایید.

عمده مشکلاتی که ممکن است وب سایتها داشته باشند و با این تغییرات جدید گوگل، سئو خود را از دست بدهند می تواند موارد زیر باشد

حذف محتوا در تلفن همراه

برخی وب سایتها با توجه به اینکه نمایشگر گوشیهای موبایل، کوچک است، اقدام به حذف بخشی از محتوای خود در سایت می کنند که این موضوع با واکنش منفی گوگل همراه خواهد بود. پس اگر این موضوع در وب سایت شما مشهود است، هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید تا سئو سایت شما در نتایج گوگل آسیب نبیند.

همچنین امکان ویژه ای که گوگل برای وب سایتها  فراهم کرده است تا بتوانند به نحو مطلوب در تلفن همراه محتوای خود را به نمایش بگذارند، امکان استفاده از اسلاید و تب در سایت است و گوگل نیز در الگوریتم جدید خود محتوای تب ها و اسلاید ها را بررسی خواهد نمود. پس می توانید از این ویژگی ها هم ظاهر و هم محتوای خود را حفظ کنید.

 

رسپانسیو نبودن سایت

یکی از مشکلاتی که ممکن است سایت شما داشته باشد عدم سازگاری با صفحات گوناگون است که با نام موبایل فرندلی و یا رسپانسیو (واکنش گرا) شناخته می شود. اگر وب سایت شما در موبایل، تغییرات جایگاه المنت ها با توجه به سایز صفحه را ندارد و محتوا در تلفن همراه همانند کامپیوتر است، صفحه سایت شما رسپانسیو نبوده و نیاز به بازسازی دارد.

گوگل در مقالات منتشر کرده خود بارها به موبایل فرندلی بودن سایت اشاره کرده است و از گذشته تاثیر بسزایی در نتایج داشته است. اما امروزه این موضوع تاثیر دوچندان خواهد داشت.

 

علاوه بر دو موضوع فوق، ممکن است سایت شما مشکلات خاص دیگری نیز داشته باشد. برای مثال در برخی وب سایتها، آدرس url نسخه موبایل و کامپیوتر متفاوت است و این می تواند به سئو سایت ضربه وارد کند.

برای جلوگیری از افت سایت در نتایج گوگل باید هرچه سریعتر موارد گفته شده را بررسی نموده و در صورت مشاهده خطا و مغایرت ، با بهره گیری از کارشناس متخصص در سئو و بهینه سازی سایت، به ترمیم سایت خود بپردازید.



http://7seo.ir/Mobile-first-indexing-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

  • ۹۷/۰۷/۰۷
  • رضا محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی