تیتر اخبار روزانه

تیتر اخبار روزانه از خبرگزاریها

تیتر اخبار روزانه

تیتر اخبار روزانه از خبرگزاریها

  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
قوی ترین وب سایت خبری که در آن تمامی ضمینه ها برای خبر رسانی وجود دارد و میتوانید به هر زمینه ای که علاقه دارید خبر های مربوط به آن را بخوانید.دقت داشته باشید تمامی اخبار جدید و به روز بوده و خبرنگاران ما روزانه به دنبال جمع آوری انواع اخبار از سراسر ایران هستند.خبر های کاملا دقیق هستند و از انتشار اخبار دروغ و شایعات خود داری میکنیم.سایت ما را دنبال کنید و با اطمینان خاطر خبر های روز ایران و جهان را از اینجا بخوانید

 main:

شرح خبر:

سید جلال نژاد فاضل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش با اشاره به نشست اخیر بررسی مشکلات آموزش و پرورش شاوور با استاندار خوزستان اظهار کرد: بخش شاوور به دلیل گستردگی و پراکندی روستاها دارای مشکلاتی است که در نشست با استاندار این مشکلات بررسی و دستورات لازم برای برطرف کردن آنها صادر شد.

وی ادامه داد: بخش شاوور در حوزه‌های مختلفی همچون سرویس ایاب ذهاب دانش‌آموزان دختر مناطق روستایی، دختران بازمانده از تحصیل، نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده و کانتینری، بدهی مدارس به دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و برق و همچنین کمبود زیرساخت‌های آموزشی با مشکل مواجه است.

مدیر آموزش و پرورش شاوور تصریح کرد: در این نشست دستورات لازم را در زمینه‌های مختلف جهت پیگیری و رفع مشکلات آموزش و پرورش منطقه ی شاوور صادر شد.

نژاد فاضل با اشاره به مصوبات این نشست، تشریح کرد: پرداخت یک میلیارد ریال جهت تعمیرات مدارس، ساخت یک دبستان استثنایی در بخش شاوور، فراهم‌سازی تجهیزاتی معادل 30 کامپیوتر، 5 آبسردکن، 3 چاپگر و دو دستگاه کپی از جمله مصوبات این نشست بود.

وی با بیان اینکه کارخانجات منطقه شاوور ماهیانه 50 میلیون ریال برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان دختر واریز خواهند کرد، ادامه داد: در این نشست همچنین مقرر شد که موانع احداث سالن اجلاس اداره آموزش و پرورش شاوور با مساعدت فرماندار شوش برطرف شود

*100درصد نوآموزان منطقه شناسایی و ثبت نام شدند

مدیر آموزش و پرورش شاوور با بیان اینکه بیش از 80 درصد دانش‌آموزان این بخش در 120 مدرسه روستایی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: شاوور با 90 هزار نفر جمعیت دارای 14 هزار دانش‌آموز در قالب 194 آموزشگاه است.

نژاد فاضل ادامه داد: در بخش پیش‌دبستانی با توجه به نیاز ویژه منطقه و دو زبانه بودن دانش‌آموزان، 100 درصد نوآموزان منطقه شناسایی و ثبت‌نام شدند.

وی افزود: در بخش امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان نیز منطقه آموزشی شاوور با جهش 28 پله‌ای نسبت به سال قبل در رتبه پنج استان قرار گرفت و 2.45 نمره هم ارتقای میانگین نمرات نهایی داشتیم.

*ضرورت پرداخت مزایای حق‌مرزی

این مقام مسؤول با اشاره به ضرورت پرداخت حق‌مرزی در افزایش رغبت معلمان در بخش شاوور افزود: مناطقی از استان مثل غرب کرخه از پرداخت حق مرزی برخوردار هستند اما بخش شاوور تحت پوشش این مزایا نیست؛ با توجه به پراکندگی و موقعیت جغرافیایی منطقه شاوور، پرداخت حق‌مرزی می‌تواند باعث ترغیب همکاران شود.

نژاد فاضل در ادامه به مهمترین برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش شاوور برای ادامه پیشرفت این منطقه آموزشی در سطح استان اشاره کرد و توضیح داد:  تشکیل ستاد نخبگان، قطب بندی مدارس، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، کلاس‌های مشاوره کنکور، تهیه کتب کمک آموزشی، برگزاری کنکورهای آزمایشی، برگزاری جلسات تخصصی ویژه امتحانات نهایی و کنکور از جمله برنامه‌های این اداره در سال جاری است.

وی عامل موفقیت آموزش و پرورش شاوور در سال گذشته را سازماندهی دقیق عنوان کرد و افزود: هیچ دستاوردی بدون فکر و خلاقیت محقق نمی‌شود؛ برای هر اقدامی باید برنامه داشت.

مدیر آموزش و پرورش شاوور در پایان به برنامه‌های رفاهی آموزش و پرورش شاوور برای معلمان و دبیران این منطقه آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌های این اداره در این ارتباط می‌توان به قرارداد با رستوران برای خدمات‌رسانی و تخفیف 20 درصدی، تشکیل ستاد تسهیل ازدواج فرهنگیان، تهیه کارت اعتباری خرید از فروشگاه با شرایط ویژه و همچنین سفر زیارتی با شرایط مناسب و به‌صورت اقساطی اشاره کرد.

  • ۹۵/۰۸/۱۶
  • رضا محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی